zondag 7 maart 2010

Open training 6 maart 2010,

9.30 uur aan centrum Bond Moyson te Zwijnaarde, de kandidaten en de mensen die vandaag samen met hen gaan trainen beginnen aan te komen. Spannend is dat allemaal en ik geef toe de zenuwen nemen bij mij ook toe. Het is tenslotte nog maar de tweede groepstraining met de racefiets en wie weet welke verassingen Eric Van De Wiele voor ons voorzien heeft op het parcours.
Een vijftigtal in totaal schat ik de groep, mooie bende, advies van de begeleiders:'probeer vooraan in de groep te rijden, is er een helling, rijd die op eigen tempo naar boven en sluit dan weer aan vooraan'. Mooi dacht ik dan zullen we doen :-)

Paf, knal: "plaaaaaaaaat" horen we vier keren in totaal roepen tijdens de training en gelukkig is er Jiepie de man 'die alles kan' als het op foto's trekken en reservewielen aanbieden komt :-)




Na de leuke, lekkere en warme bevoorrading kwam de eerste 'surprise' van den Eric we zouden naar de Varent rijden en die op rijden, geen flauw idee van wat er me te wachten stond. Ik kijk wel naar de koers maar ik was er allang uit dat die beelden op televisie niets zijn met de werkelijkheid als hetover bergop en bergaf rijden gaat.






En zie daar in de verte zagen we hem: De Varent ;-) die moeten we vertelde Daan me niet te lang maar stevig klimmeke . Ik slikte maar eens goed en begon er met volle moed aan.

'Trekken, duwen, trekken, duwen', even rechtstaan op de trappers en komaan nog een beetje eigen tempo , luisteren naar de ademhaling herrinde ik me nog van vorige groepstrainingen, en yes yes ik was boven oeeeffffff . Tandje bij steken en naar anderen toe rijden die zoals een echte groepsgeest het verwacht op iedereen heeft gewacht.

Oef het zwaarste is achter de rug dacht ik dan , maar neen hoor dat was buiten den Eric gerekend er kwam nog zo een stevig klimmeke maar ook hier niet plooien en eigen ritme rijden.
70 km later kwamen we terug aan in Zwijnaarde, nog even gezellig een babbelke doen bij een tas koffie, en stukje peperkoek :-) , het was een toffe, leuke training heel plezant om ook met anderen mensen samen te rijden. Wat mij betreft smaakt dit naar meer ....

Bedankt aan iedereen het was tof en hier se een knipoog aan Jiepie en Eric :-)
Wat hebben we geleerd vandaag ? Dat mannen veel peperkoek moeten eten ? Meer info nodig stel de vraag waarom aan den Eric :-) hij weet waarom ;-)

1 opmerking:

  1. Plezant om eens te mogen meerijden met de kandidaten.
    Af en toe eens flink doorgaan op de hellingen! Wel spijtig van de lekke banden, zodra we wat op tempo kwamen was het weer wachten (en afkoelen).

    BeantwoordenVerwijderen