dinsdag 30 maart 2010

groepstraining in het Waasland in compagnie van Tom Steels peter van het project:


8.00 uur is het verzamelen geblazen aan sportcomplex te Nieuwkerken/ Sint-Niklaas.

Vroeg aangezien uurwisseling winteruur naar zomeruur, een uurtje minder geslapen dus...wekker die afloopt pffff moet het nu echt ;-)

8.45 uur iedereen paraat, klaar voor de start, een groepsfoto om te tonen dat we allen nog in vorm zijn...allen?? Alleen Tine is er niet bij wegens keelontsteking, we wensen haar veel beterschap toe

De rit gaat richting Nederland en vooraleer we het goed beseffen zijn we er al een paar km aan het rijden. Het gaat snel vandaag, zou dat door aanwezigheid van Tom komen?

Ik hoor jullie al zeggen normaal he in het Waasland, daar is het gewoon plat...niets is minder waar maar daar in het mooie Waasland is er steeds de wind en ook deze keer is die van de partij, we zullen het geweten hebben.

na een goeie 40 km gaan we in kleine groepjes blokkenrijden op 12 km. Alles geven en om de 5 minuten afwisselen die koppositie overnemen en in wiel kruipen. Lijkt allemaal simpel niet waar....

En daar gaan we dan lady's first, ik vertrek al te snel moet even afremmen en vooraleer ik het goed besef lijkt het zwaarder dan gedacht..is te zeggen niet zo makkelijk om je eigen vermogen in te schatten, hoe lang zou ik het aan dit tempo kunnen uithouden.

Tom Steels komt bij ons goepke en zegt na een minuut koppositie omwisselen er is teveel tegenwind. Maar al snel moet ik samen met andere collega tourster de andere twee van ons groepje laten gaan. dan maar op ons eigen tempo doorrijden (toch ook wel rond de 30 ;-) )

Na de 12 km bevoorrading...mmm lekkere macaronipudding of zoiets gemaakt door Connie merci super lekker ...

dan maar verder fietsen terug richting Belgiƫ en sportcomplex, een groot stuk onder begeleiding op kop van Tom op tempo dat iedereen nog kon praten samen, even bekomen.

En zoals het hoort ook hier een finale die ingezet werd door Jo (als ik me neit vergis) en Joris ging en bleef aan het wiel plakken :-)

Het was me een belevenis daar in het Waasland met een gemiddelde van 27,4 km, een premiƩre in mijn fietsleven , ja hoor ik heb er al over gaan stoeffen bij vrienden en collega's :-)

Warme groetjes iedereen en nog veel fietsplezier,

Caro

Geen opmerkingen:

Een reactie posten